Ajankohtaista

Haluatko vaikuttaa tuotteiden tuotekehitykseen sekä nykyiseen ja tuleviin tuotevalikoimiin?


Kalapohjaisien valmisruokien kuluttajatutkimus

Future Food -yksikkö osallistujia maistamaan ja arvioimaan kalapohjaisia valmisruokia. Tutkimukseen haetaan ensisijaisesti kalapohjaisia valmisruokia käyttäviä henkilöitä. Tutkimus kestää noin 30 minuuttia.

Tutkimuksen tarkoituksena on saada kuluttajien näkemyksiä ja kokemuksia tutkittavista tuotteista sekä selvittää tuotteiden miellyttävyyttä ja hyväksyttävyyttä. Tutkimus on osa Ruokalaakson kehittämistoimenpiteitä.

Tutkimuspäivät: ke 11.3., to 12.3. sekä 13.3., klo 8-18 välillä.

Tutkimuspaikka: Future Food tutkimus-ja tuotekehitysyksikkö, S460
                              Savonia-ammattikorkeakoulu, Microkatu 1 (Novapolis) (katso sijainti)

Ilmoittaudu: https://link.webropolsurveys.com/EP/3A75150E78AE7611

Valitse ilmoittautumisen yhteydessä sopivin päivä ja aika tutkimukseen osallistumiseen. Ilmoittautumisen yhteydessä on kysely, jolla kartoitetaan soveltuvuus tutkimukseen. Kyselyn täytettyäsi saat lisätietoja tutkimuksen etenemisestä. Osallistumisesta mahdollisesti aiheutuvia kustannuksia ei korvata. Osallistujat saavat pienen kiitoslahjan ajastaan.

Lisätietoa: TKI-asiantuntija Johanna Kantala, puh. 044 785 6929, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Julkaistu 10.3.2020


 

Future Food -yksikkö etsii osallistujia kuluttajaraatiin, tule mukaan!

Tieto kuluttajien suhtautumisesta yritykseen ja yrityksen tuotteisiin on elintarvikebisneksessä elintärkeä tieto. Kuluttajien ostokäyttäytyminen sekä kuluttajasegmentit vaihtelevat nopeasti hektisillä ja voimakkaasti kilpailluilla tuotemarkkinoilla. Valikoimat kasvavat ja vaikuttaminen kuluttajan ostopäätöksiin muuttuu entistä haasteellisemmaksi. Kuluttajien tarpeet yksilöityvät ja kasvavat, kun taas yrityksiltä vaaditaan nopeaa reagointia ja tarpeisiin vastaamista. Säilyttääkseen kilpailukykynsä yritykset tarvitsevat paljon erilaista kuluttajatietoa liiketoimintansa tueksi.

Kuluttajatutkimuksista saadaan arvokasta tietoa esimerkiksi tuotteiden hyväksyttävyydestä, valintatekijöistä tai käytettävyydestä kuluttajilla sekä voidaan saavuttaa kustannussäästöjä yrityksen tuotekehityksen tueksi. Tutkimusten avulla voidaan saada täysin uutta tai sellaista tietoa tuotteesta, jota ei ole aikaisemmin osattu hyödyntää. Saatu tieto voi myös vahvistaa yrityksen tietoa tuotteistaan. Yritys voi käyttää tutkimusten tuloksia mm. omassa kehittämistyössään, tiedon lisäämisessä henkilöstölle/johdolle sekä yrityksen markkinoinnissa.

Järjestämme säännöllisesti erilaisia testitilaisuuksia kuluttajaraadeilla. Osallistumalla, on mahdollista vaikuttaa nykyisten että tulevien tuotteiden kehittämiseen. Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan, ilmoittaudu mukaan kuluttajaraatiimme ja otamme yhteyttä tarvittaessa.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja
TKI-asiantuntija
Johanna Kantala
044 785 6929
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.